تناسب اندام, سبک زندگی, کورکومین, ورزش

آب کردن شکم و پهلو با ۱۰ ترفند کاربردی و راحت

ترفند هایی برای آب کردن شکم و پهلو

وجود مقادیری از چربی در شکم و پهلوها چیز نگران کننده‌ای نیست. اما زمانی که حجم این چربی‌ها افزایش پیدا کند، معرفی شرایط تناسب اندام شما از “توپر” به “دارای اضافه وزن” و “چاق” تبدیل میشود! این نقطه، زمان شروع مشکلات جسمی شما خواهد بود. به مرور زمان راه رفتن و دویدن برای شما سخت تر خواهد شد. عملکرد قلب، ریه و کبد شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مشکلات دیگری نیز به وجود خواهد آمد. در صورتی که قصد دارید قبل از وخامت اوضاع برای آب کردن شکم و پهلوهایتان اقدام کنید، تا انتهای این مقاله با پونیک دارو همراه باشید.

چرا باید تناسب اندام داشته باشیم؟

تناسب اندام به معنای داشتن وزن و درصد چربی مناسب برای قد و سن خود است. داشتن تناسب اندام به عنوان یکی از اصول بهداشتی معرفی شده است و به دو دلیل اساسی مورد توصیه قرار می‌گیرد. اولین مورد، بهبود سلامت جسم است. داشتن تناسب اندام مناسب می‌تواند بهبود سلامتی شما را به دنبال داشته باشد. برای مثال، افرادی که تناسب اندام دارد، کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و… مبتلا می‌شوند.

دومین دلیل برای داشتن تناسب اندام بهبود وضعیت روحی است. داشتن تناسب اندام مناسب می‌تواند بهبود روحی و روانی شما را نیز به دنبال داشته باشد. برای مثال، تحقق اهداف تناسب اندام می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر بدن شما شود. بنابراین، داشتن تناسب اندام به عنوان یکی از اصول بهداشتی مهم است و باید به آن توجه شود. اما سوال اینجاست که چگونه این هدف را محقق سازیم؟ در ادامه، شما را با ۱۰ روش کاربردی برای آب کردن شکم و پهلوها آشنا می‌کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱- هر روز، سیب بخورید

یک ضرب المثل معروف انگلیسی وجود دارد که می‌گوید: “روزی یک سیب بخور تا دکترها رو فراری بدی!”

 

هر روز سیب بخورید

 

سیب یک میوه بسیار سالم و مفید است که حاوی مواد مغذی مختلفی مانند فیبر، ویتامین C، پتاسیم و فلاونوئیدها است. برای بهره‌مندی از خواص سیب، توصیه می‌شود که هر روز یک سیب بخورید. به دلیل داشتن فیبر بالا، خوردن سیب می‌تواند به بهبود گوارش کمک کند. سیب به کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی هم کمک فراوانی می‌کند. همین موضوع باعث تسریع روال لاغری و آب کردن شکم و پهلو می‌شود. همچنین، سیب حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند فلاونوئیدها است که می‌تواند به حفظ سلامتی سلول‌ها و کاهش خطر بروز بیماری‌های سرطانی کمک کند. این میوه پر خاصیت به دلیل دارا بودن پتاسیم، می‌تواند به حفظ سلامت قلب و عروق و کنترل فشار خون کمک کند.

بنابراین، خوردن یک سیب در روز به عنوان یکی از اصول تغذیه‌ای سالم توصیه می‌شود و می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

۲- مصرف شکر را به حداقل برسانید

شکر، یکی از اصلی ترین دلایل داشتن شکم و پهلو است! این شیرین کننده‌ی مضر کالری بالا و ارزش غذایی پایینی دارد. مصرف زیاد شکر به افزایش وزن و بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مرتبط با چشم و بسیاری از بیماری‌های دیگر منجر می‌شود. در مورد کودکان نیز، مصرف شکر به مقدار زیاد می‌تواند باعث افزایش شدید سطح انرژی در بدن شود و باعث بی‌قراری و پیش فعال شدن آن‌ها شود.

 

مصرف شکر را کاهش دهید

 

بنابراین، بهتر است مصرف شکر را به حداقل برسانید، به جای آن می‌توانید از منابع طبیعی شیرینی مانند میوه‌ها یا مصرف شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید. همچنین، مصرف شکر را در محدوده مصرف روزانه توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) نگه دارید که در مورد بزرگسالان حداکثر ۲۵ گرم و در مورد کودکان حداکثر ۱۵ گرم در روز است.

۳- برای فست فود خوردن، برنامه داشته باشید

فست فود یک نوع غذای آماده‌ی سریع و ناسالم است که اغلب با داشتن مقادیر بالای چربی، نمک و شکر، می‌تواند مضر برای سلامتی باشد. چربی موجود در غذاهای فست فودی نه تنها به آب کردن شکم و پهلوهای شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث انباشت چربی بیشتر در این ناحیه می‌شود. بخشی از مشکلات سلامتی که مصرف زیاد فست فود می‌تواند به همراه داشته باشد، شامل موارد زیر است.

 

فست فود، چربی، غذای چرب، غذای مضر، غذای فست فود، فست فود نخورید

 

۱- افزایش وزن: فست فودها چرب و شیرین هستند و مصرف زیاد آن می‌تواند به افزایش وزن و بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مرتبط با چشم و بسیاری از بیماری‌های دیگر منجر شود.

۲- اختلالات گوارشی: مصرف زیاد فست فود می‌تواند باعث اختلالات گوارشی مانند سوء هاضمه، دل درد، یبوست و دیگر مشکلات مربوط به گوارش شود.

۳- افزایش فشار خون: فست فود حاوی مقادیر بالای نمک است و مصرف زیاد آن می‌تواند به افزایش فشار خون و افزایش خطر بروز بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا منجر شود.

۴- افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی: مصرف زیاد فست فود می‌تواند باعث افزایش سطح کلسترول و تری‌گلیسرید در خون شود که این موارد می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

بنابراین، بهتر است مصرف فست فود را به حداقل برسانید و به جای آن از غذاهای سالم‌تر و تغذیه‌ای متنوع‌تر مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، گوشت سفید و تخم مرغ استفاده کنید. این کار به افزایش سرعت آب کردن شکم منجر خواهد شد.

۴- از مصرف غذاهای کنسرو شده بپرهیزید

غذای کنسرو شده ممکن است با داشتن مقادیر بالای نمک، شکر و نگهدارنده‌های شیمیایی، بای سلامتی مضر باشد. پخت و پز روزانه شما را با تحرک وا میدارد و شکم و پهلوی شما را آب میکند. اما غذاهای کنسرو شده و نیمه آماده چطور؟ آن ها تنها به یک دکمه ماکروفر برای گرم شدن نیاز دارند! علاوه بر این، غذاهای کنسرو شده حاوی مقدار بالای نمک هستند. مصرف این کنسروجات می‌تواند به افزایش فشار خون و خطر بروز بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا منجر شود. از سویی دیگر، نگهدارنده‌های موجود در این قوطی‌ها (نگهدارنده‌هایی مانند مانند بیسفنول‌ها) در طولانی مدت باعث مشکلات سلامتی می‌شود.

 

کنسرو، کنسرویجات

 

برخی از غذاهای کنسرو شده ممکن است با مراحل پخت و حفظ کردن در شرایط خاص، ارزش غذایی خود را از دست داده و مقدار کمتری از ویتامین‌ها، مواد مغذی و فیبر داشته باشند. بنابراین، بهتر است مصرف غذای کنسرو شده را به حداقل برسانید و به جای آن از غذاهای تازه و سالم استفاده کنید. در صورت استفاده از غذاهای کنسرو شده نیز بهتر است با مطالعه برچسب محصول و انتخاب گزینه‌های کمتر نمک، شکر و نگهدارنده‌های شیمیایی، از آن‌ها استفاده کنید.

این مقاله را از دست ندهید: اگر کبد چرب دارید این غذاها را نخورید

۵- پیاده روی کنید

 

پیاده روی کردن

 

پیاده‌روی معجزه می‌کند! پیاده روی به عنوان یک فعالیت ورزشی ساده، روزانه و ضروری، برای سلامتی بدن و ذهن بسیار مفید است. برخی از دلایلی که برای پیاده‌روی هر روزه بسیار مهم هستند عبارتند از:

۱- بهبود سلامت قلبی: پیاده‌روی به عنوان یک فعالیت ورزشی ساده و موثر می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و عروق و کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق کمک کند.

۲- کاهش وزن: پیاده‌روی می‌تواند به کاهش وزن و کنترل وزن بدن کمک کند. در صورتی که قصد آب کردن شکم و پهلوهایتان را دارید، می‌توانید از پیاده روی به عنوان یکی از موثر ترین روش‌های رسیدن به این هدف نام ببرید. در نهایت، با داشتن وزن سالم و درست، می‌توانید از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مرتبط با چشم و بسیاری از بیماری‌های دیگر، جلوگیری کنید.

۳- بهبود سطح انرژی: پیاده‌روی می‌تواند به بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی و خواب آلودگی کمک کند. با پیاده‌روی، بهبود خواب و استراحت نیز دست‌یافتنی است.

۴- بهبود عملکرد ریه: پیاده‌روی می‌تواند به بهبود عملکرد ریه و تقویت عضلات تنفسی کمک کند و باعث بهبود عملکرد جسمانی و درک بهتر از سلامتی شود.

بنابراین، برای حفظ سلامتی بدن و ذهن، بهتر است هر روز به مدت حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

۶- بعد از بیدار شدن آب گرم بنوشید

بنوشیدن آب گرم بعد از بیدار شدن بسیار مفید است و می‌تواند به بهبود سلامتی افراد کمک کند. نوشیدن آب گرم بعد از بیدار شدن باعث افزایش هیدراسیون بدن می‌شود. وقتی ما بیدار می‌شویم، بدن برای تعویض سلول‌های پوستی و حفظ عملکرد سلامتی به آب نیاز دارد. بنوشیدن آب گرم بعد از بیدار شدن می‌تواند به افزایش هیدراسیون و حفظ رطوبت بدن کمک کند. آب ولرم و گرم بعد از بیدار شدن به تقویت گوارش و کمک به هضم غذا کمک می‌کند. آب گرم به عنوان یک ماده نرم‌کننده طبیعی می‌تواند به کاهش ترشحات معده و روده کمک کند و باعث بهبود عملکرد گوارشی شود.

 

نوشیدن آب برای لاغری

 

همچنین، نوشیدن آب گرم می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. زیرا آب گرم به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی به کاهش رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند و باعث بهبود سیستم ایمنی شود. البته توجه داشته باشید که بهتر است آب گرم بدون اضافه کردن قند و شکر مصرف شود. در صورت تمایل می‌توانید چند قطره عصاره لیمو یا عصاره زنجبیل به آن اضافه کنید.

۷- نوشابه؟ نه ممنون!

امان از نوشابه، این نوشیدنی فوق مضر! از همینجا با اطمینان به شما میگوییم که اگر قصد آب کردن شکم خود را دارید باید دور نوشابه را خط بکشید! نوشابه به دلیل داشتن شیرین کننده‌های مصنوعی و بالا بودن سطح قند و کالری، برای سلامتی بدن مضر است. این نوشیدنی گازدار تنها نوشیدنی ممنوع در تمام رژیم‌های لاغری است. نوشابه، حاوی مقدار زیادی قند و شیرین کننده مصنوعی است که می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون و چاقی شود. این موضوع می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌های مرتبط با قلب را افزایش دهد.

 

نوشابه ممنوع

 

از سویی دیگر، نوشابه حاوی مقدار زیادی اسیدهای آلی است که می‌تواند باعث تحریک مخاط معده و روده شود و باعث تحریک بیشتر مشکلات گوارشی مانند ترشح بیش از حد اسید معده، درد شکم، اسهال و یا یبوست شود. بنابراین، بهتر است نوشابه را به دلیل تاثیرات منفی آن بر روی سلامتی بدن مصرف نکنید و به جای آن، از نوشیدن آب، آبمیوه طبیعی، چای سبز و یا دیگر نوشیدنی‌های سالم و کم کالری استفاده کنید. نهایتا، اگر عطش زیادی برای خوردن یک نوشیدنی خنک و شیرین داشتید، از شربت‌های سنتی ایرانی مانند شربت آلبالو، شربت بهارنارنج، سکنجبین و… استفاده کنید.

۸- سالاد کاهو را فراموش نکنید

کاهو یکی از سبزیجات پرمصرف در جهان است و دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن است، از جمله کمک به لاغری. برخی از دلایلی که کاهو می‌تواند به لاغری کمک کند عبارتند از:

۱- کم کالری بودن: کاهو به دلیل کم بودن کالری، یکی از سبزیجاتی است که می‌تواند به لاغری کمک کند. ۱۰۰ گرم کاهو حدود ۱۵ کیلوکالری دارد که بسیار کم است.

۲- دارا بودن فیبر: کاهو حاوی مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند به تنظیم هضم و جذب مواد غذایی کمک کند. فیبر به عنوان یک ماده غذایی مهم می‌تواند به احساس سیری کمک کند و باعث کاهش مصرف کالری و در نهایت کمک به لاغری شود.

 

سالاد کاهو

 

۳- حاوی آب: کاهو حاوی مقدار زیادی آب است که می‌تواند به هیدراسیون بدن کمک کند. همچنین، مصرف سبزیجات و سبوس‌دارها مانند کاهو، می‌تواند به جذب آب در بدن کمک کند و باعث افزایش احساس سیری شود.

۴- حاوی ویتامین و مواد معدنی: کاهو حاوی ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است. این مواد مغذی برای حفظ سلامت بدن بسیار مهم هستند و می‌توانند به کنترل وزن و لاغری کمک کنند.

بنابراین، مصرف کاهو به دلیل داشتن کم کالری بودن، حاوی فیبر، آب و مواد مغذی مفید، می‌تواند به لاغری کمک کند. بهتر است کاهو را تازه و بدون سس یا اضافات مصرف کنید.

۹- برای آب کردن شکم چایی دارچین بنوشید

دارچین یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی و پزشکی سنتی است. یکی از خواص دارچین این است که می‌تواند به آب کردن شکم کمک کند. با این حال، برای داشتن این خواص، بهتر است دارچین را به همراه چای سبز یا سیاه مصرف کنید، به جای استفاده از چایی دارچین به تنهایی.

به طور کلی، مصرف چایی دارچین به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده و آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کند و مشکلات شکمی و روده‌ای مانند سوء هاضمه، گاز، نفخ، درد شکم و اسهال را بهبود بخشد. همچنین، دارچین می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند و باعث تنظیم سطح قند خون در بدن شود، که می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کند. بنابراین، مصرف چایی دارچین به همراه چای سبز یا سیاه، می‌تواند به آب کردن شکم کمک کند و به بهبود عملکرد گوارش و کاهش مشکلات شکمی و روده‌ای کمک کند.

 

کورکومین پونیک دارو مناسب برای درمان کبد چرب، پاکسازی کبد پونیک، داروی کبد چرب، عصاره زردچوبه۱۰- کورکومین بخورید

کورکومین یکی از عناصر موجود در ریشه گیاه زردچوبه است و به دلیل خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و ضد سرطانی خود، مورد توجه بسیاری از افراد و پژوهشگران قرار گرفته است. این مکمل غذایی می‌تواند به آب کردن شکم و پهلوها کمک زیادی کند. اما این اتفاق چگونه می‌افتد؟

یکی از خواص کورکومین این است که می‌تواند به افزایش سطح هورمون آدیپونکتین کمک کند. این هورمون می‌تواند به کاهش وزن و کاهش شدت التهاب کمک کند. همچنین، کورکومین می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند و باعث کاهش استفاده از غذاهای پرکالری شود. به طور کلی، کورکومین می‌تواند به بهبود سلامتی بدن و کاهش وزن کمک کند.

جالب است بدانید که زردچوبه اعلا تنها ۹ درصد کورکومین فعال دارد. اما شرکت پونیک دارو با کمک عصاره گیری و فرمولاسیون خاص، آن را ۱۰ برابر کرده است. این محصول به عنوان داروی لاغری، راه حل درمان مفاصل و داروی کبد چرب در سراسر دنیا شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای خرید کورکومین پونیک دارو، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

 

 

 

14 دیدگاه در “آب کردن شکم و پهلو با ۱۰ ترفند کاربردی و راحت

  1. داود طنوریان گفت:

    خوب این موارد را باید بانوان رعایت کنند موفق باشید

    1. Ponikdetoxadmin گفت:

      هم بانوان و هم آقایان باید به فکر سلامتی و تناسب اندام باشند

  2. آریا اصفهانی گفت:

    خیلی مفید بود،بسیار سپاسگذارم،ای کاش همیشه بتونیم با دانسته هامون بهمدیگه کمک کنیم،مفید و کامل بود تشکر فراوان

    1. Ponikdetoxadmin گفت:

      سلام. خدا رو شکر خوشحالیم که مفید بوده

  3. فرهاد گفت:

    بسیار مفید بود. من همیشه مطالب سایتتون مطالعه میکنم و مشتری ۵ ساله ژل رویال شما هستم.‌

  4. نفس گفت:

    سلام و. درود خسته نباشید عالی ومفید لطفا مکمل‌ها رو بیشتر معرفی کنید بخصوص واسه شکم و پهلو تشکر

    1. Ponikdetoxadmin گفت:

      حتما در مقالات آینده بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت

  5. مهدی گفت:

    من از کورکومین برای کاهش چربی خون و آب شدن چربی اضافه در بدن استفاده میکنم. و نکته ی مهم همون‌طور که در مقاله بهش اشاره شده ورزش کردن کنار مصرف این مکمله که تاثیرگذاریش چندبرابر می‌کنه.

  6. محمد عطا گفت:

    سلام اوقات به کامتون دوستان، واقعا مطالب مفیدی بود و موثر من اینکارهارو‌میکنم و دارم نتیجه خوبی میگیرم خیلی خیلی ممنونم دوستتون دارم خدا پشت و‌پناهتون.

  7. جام گفت:

    که چی بشه؟ خوردن یکی از لذتهای دنیاست. آدم آخرش میمیره مگه میخواد مجسمه بشه؟ خودمون رو از لذتها محروم کنیم. من غذا رو بخاطر نوشابه میخورم. چاقی و لاغری مهم نیست. آدم باید خوشحال باشه حس خوب داشته باشه.

    1. مهدیار گفت:

      بله شما فرمایشتون منطقیه ولی،خوردن تا حد تعادل،چاقی حالا برای شما مهم نیست خدایی نکرده چاقی از حد و اندازه که بگذره چه کسی حاضر خواهد شدشما و امثال شما را جمع وجور کنه؟!

  8. مهدیار گفت:

    بله شما فرمایشتون منطقیه ولی،خوردن تا حد تعادل،چاقی حالا برای شما مهم نیست خدایی نکرده چاقی از حد و اندازه که بگذره چه کسی حاضر خواهد شدشما و امثال شما را جمع وجور کنه؟!

  9. آریا گفت:

    اگر همه رعایت کنیم جامعه ی سالم تری داریم.
    من از شرکت شما ژل رویال میخرم برای تقویت سیستم ایمنی خودم و زن و بچم. برای فرزند ۱۱ سالم دوز ۴۵۰۰. برای خودم و همسرم دوز ده هزار. اونایی که مصرف میکنن میدونن فصل پاییز و زمستون دیگه سرما نمیخورن

    1. Ponikdetoxadmin گفت:

      ممنون از شما انشاالله که همیشه سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *